Tuesday, August 7, 2012

G-Dragon's solo album could be delayed?!



CEO Yang Hyun Suk of YG Entertainment, one of the top 3 entertainment agencies in Korea, strongly criticized the new pre-screening and evaluation system implemented by the Korea Media Rating Board for all music videos and footage uploaded online.
During a phone conversation with StarNews on August 7th, Yang Hyun Suk remarked, “In the early 90′s, we were often censored for coloring our hair back when I was promoting with Seotaiji & Boys. This new policy implemented by the Korea Media Rating Board reminds me of those days. I experienced ‘mental collapse’ after hearing about the news.”
“Implementing a policy where Music Videos must first be screened before being uploaded online is like splashing cold water over a situation where K-Pop is properly being spread to all the corners of the world,” he continued. “Instead of trying to be of any help in further spreading K-Pop to the world, I don’t understand why they have come up with a policy that only daunts the artists and the producers.”

“Every minute and every second is important when it comes to the production of the MV as well as promotions,” he continued. “We were planning on promoting G-Dragon‘s new album starting in mid-August, but it looks like we may have to rearrange our plans due to the new implementation. Psy‘s fresh and humorous “Gangnam Style” MV is going viral all over the world, but if this new policy gets implemented, we are going to have to think twice before we produce this kind of project again.”

“When it comes to public broadcasts, a lot of people tune in so I can somewhat understand the broadcasting company’s already-implemented screening system when it comes to music videos,” he explained. “But when it comes to the internet, [users] select to watch the footage they want, so implementing a pre-evalutation policy for not only music videos but teasers as well is a comical situation that does not exist anywhere in the world.”

He continued, “This is just placing yet another filter in the way of K-Pop spreading across the world, and an urgent debate needs to take place in regards to the new policy.”Starting on August 18th, all music videos and teaser videos that are produced by any entertainment company (with the exception of the making-of clips and photos) must be first deliberately be screened by the Korean Media Rating Board before being uploaded onto YouTube or any other portal sites on the internet.The Korean Media Rating Board will take anywhere from 7 to 10 days to reach a conclusion after a request for evaluation has been made, however, by law they cannot take more than 14 days. Conducting the evaluation and screening process is the Korea Media Rating Board’s 7-member Video Classification sub-committee. The Korea Media Rating Board explained that this sub-committee is comprised of members who represent all levels of society.

Request for footage evaluation can be made starting on August 13th, and if a video is found to be uploaded onto the internet without first being screened, those responsible can be subject to fines up to $17,000 or even 2 years of probation.

The Korea Media Rating Board explained that this policy was implemented in an attempt to protect the youth, but most people in the K-Pop industry are not on board with the idea.





Генеральный директор YG Entertainment, одного из 3-х крупнейших агентств, Ян Хён Сок, критикует политику предварительного отбора и оценок для всех музыкальных видео и материалов, загруженных в интернет, проводимую Корейским советом по медиа-рейтингу.

Во время телефонного разговора со StarNews 7-ого августа, Ян Хён Сок поделился: «В ранние 90-е, во время промоушена Seotaiji & Boys, нас часто подвергали цензуре из-за окрашивании волос. Новая политика Корейского совета по медиа-рейтингу напоминает мне те дни. Я испытал потрясение, услышав об этой новости».

«Осуществлять политику, когда музыкальное видео должно будет просмотрено перед загрузкой его в интернет, словно холодный душ, в то время, когда к-поп распространяется по всем уголкам мира. Вместо того, чтобы помочь в дальнейшем продвижении корейской музыки, они проводят политику, которая только отпугивает артистов и продюсеров».

«Когда речь заходит о создании музыкального видео важны каждая минута, каждая секунда. Мы планировали продвижение нового альбома G-Dragon в середине августа, но, похоже, нам придется изменить наши планы в связи с новой политикой. Свежий юмористический клип Psy, ‘Gangnam Style’, популярен по всему миру, но если нововведения получат одобрение, мы подумаем дважды, прежде чем создавать такой проект еще раз».

«Общественные трансляции смотрят большое количество людей, поэтому, в какой-то мере, я могу понять уже реализованную систему предпросмотра клипов телевизионных компаний. Но, когда речь заходит об интернете, пользователи выбирают ту запись, которую они хотят посмотреть, поэтому проведение политики предварительного отбора не только музыкальных видео, но и тизеров — комическая ситуация, которая больше нигде в мире не существует. Это лишь добавляет еще один фильтр на пути продвижения к-поп музыки по всему миру, необходимо проводить срочные дебаты в отношении данной политики».
Начиная с 18-ого августа все музыкальные видео и тизеры (за исключением видео со съемок и фотографий) перед загрузкой на Youtube или другие сайты должны быть проверены Корейским советом по медиа-рейтингу.

Заключение Совета должно будет опубликовано в течение 7 — 10 дней после отправки запроса на проверку видео, однако, по закону они не могут задерживать решение больше 14-ти дней. Отбор будут проводить 7 членов подкомитета видео-классификации. Корейский совет по медиа-рейтингу заявил, что в состав подкомитета входят люди из разных слоев общества.

Запрос на проведение отбора может быть послан с 13-ого августа, однако, если обнаружится, что видео было загружено в интернет без проведения проверки, виновные получат штраф в размере до 17 000 долларов или даже 2 года лишения свободы условно.

Корейский совет по медиа-рейтингу объяснил, что данная политика проводится в попытке защитить молодежь, но большинство людей в к-поп индустрии не согласны с такой идеей.

No comments:

Post a Comment