Thursday, August 16, 2012

G-Dragon featured in France's L'EXPRESS!




G-Dragon, Kpop has its Idol
At Boulevardier, we are fascinated with the Kpop phenomenon that is starting to radiate on large Europeans communities. We asked Claire Solery, passionate follower of Korean culture, to tell us about current star G-Dragon. Claire is the author of Out of Korea, where she shares visual and artistic observations from Korea, especially if they have a link with France. Contemporary art, photos, cinema and Kpop are her main interests. She currently is in Seoul and you can follow her tumblr “One month in Seoul” and on Twitter (Out_Of_Korea).
On June 28th during the men's fashion week in Paris, a mini hunt happened on Twitter. Photos of G-Dragon (aka GD), leader of South Korean boy band Big Bang, attending fashion shows of Rick Owens, J. Juun and Yohji Yamamoto were posted on social networks. These attracted a handful of young girls and very young women, motivated to get a glimpse of his pink hair in Paris.
G-Dragon, whose real name Kwon Jiyong, 23, is not known to 'people' authorities and fashion experts but he has attracted the attention of a few online publications with his style. In Asia, he is one of the most famous male personalities, one of the headliners in Kpop or Korean Pop, the current worldwide purveyor of boy and girl bands that is slowly but surely penetrating the tweens market. An idol for teens who are in search of a stature in haute couture. Paris is a trophy for any respectable fashionista. Music will wait, make way for fashion.
G-Dragon is a fashionista, which is more likely to be approached as a diva in the Korean pop world. Kpop systematically establishes in each group an “idol”, backed with a concept, hair color, looks, and fits them into predetermined boxes [stereotypes]. A narrow world, where the body no longer belongs to the owner.
G-Dragon was only 8 years old when he became a "trainee" at SM Entertainment, the largest idol agency in the kingdom of Kpop. He left at 13 to join YG Entertainment whose image promotes its artists' individualities. He was made leader of a team of 5 boys "with strong personalities," among which he is the most flamboyant. He logically becomes the group’s dynamo. He composes, writes and even released a solo album.
G-Dragon also rolls in style: partnerships between YG and creators, who have well understood the importance of positioning in an environment where idols are overexposed to the media and imitated by their fans, have granted him an opened closet to Givenchy, Balmain or Comme des Garçons. He's a brand with his own trademark. He controls his aesthetics as much as possible and refines his connections in the West.
G-Dragon was also involved in some troubles that may seem trivial to us: marijuana, controversy over his compositions, picture of a flower made with a 50,000 won bill.
His sexual ambiguity can trouble us, Europeans, for we are not accustomed to the homoerotism climate of Kpop, in a society where the stigma over homosexual celebrities is quite irreversible.
G-Dragon is not a drag, not a second Lady Gaga or a Daphne Guiness. Other idols can fall under this label, but he is the perfect embodiment of the triumphant androgyne. His cat’s eyes, his slender silhouette which naturally fits women’s clothes, and his brat voice effortlessly places him at the gender crossroads.
G-Dragon has been able to navigate in a world of restrictions to build himself an image of an icon. An idol is a work on which everything can be projected, and that sends you its light back; the perfect recipe to overheat the sexuality of young debutants. On the eve of the release of his next album on August 20, G-Dragon truly is the Kpop icon for he is full of potentials: man-woman, blond, brown, pink, individual, group member. He is at the image of Kpop, very aggressive in his visual impact, all the more forthright, protean and experimental, like Kpop itself, in a sort of glorious and eccentric adolescence.




G-Dragon, Kpop имеет своего идола 
В Boulevardier, мы очарованы Kpop явлением, которое начинает излучаться в больших общинах Европы. Мы попросили Клэр Solery, страстного последователя корейской культуры, рассказать о текущей звезде G-Dragon. Клэр является автором из Кореи, где она разделяет визуальное и художественне наблюдения из Кореи, особенно если они имеют связь с Францией. Современное искусство, фотографии, кино и Kpop являются ее основными интересами. В настоящее время она находится в Сеуле, и Вы можете следить за ее Tumblr "Один месяц в Сеуле", а на Twitter (Out_Of_Korea).
28 июня во время мужской Недели моды в Париже, охота мини произошло на Twitter. Фото G-Dragon ( GD), лидера южнокорейского бойз-бэнда Big Bang, посетившогоь модные показы Rick Owens, J. Juun и Yohji Yamamoto, фото с которого были размещены в социальных сетях. Они привлекли несколько молодых девушек и молодых женщин, чтобы получить представление о его розовыми волосами в Париже.
G-Dragon, чье настоящее имя Kwon Jiyong, 23, как известно, не "народный" властелин и модный эксперт, но он привлек внимание в нескольких интернет-изданиях со своим стилем. В Азии он является одним из самых известных личностей мужчин, один из хедлайнеров в Kpop, нынешний мировой поставщик мальчишеских и девчачьех групп, которые медленно, но верно проникают на подростков рынке. Идолом для подростков, которые находятся в поисках роста в высокой моде. Париж трофей для любого респектабельного модника. Музыка будет ждать, чтобы освободить место для моды.
G-Dragon является модником, который, скорее всего, рассматриваться как дива в мире корейской поп-музыки. Kpop систематически устанавливает в каждой группе "идола", при поддержке с концепцией, цвет волос, внешность, и соответствует их в заданных стереотипов. Узкий мир, где тело больше не принадлежит владельцу.
G-Dragon было всего 8 лет, когда он стал «стажером» в SM Entertainment, крупнейший идол агентство в царстве Kpop. Он ушел в 13 лет присоединиться к YG Entertainment, чей образ способствует его индивидуальности художника. Он стал лидером команды из 5 мальчиков "с сильными личностями", среди которых он самый яркий. Он логически становится лидером группы. Он сочиняет, пишет и даже выпустил сольный альбом.
G-Dragon продвигается в стиле: партнерские отношения между YG и творцами, которые хорошо понимают важность позиционирования в среде, где идолы слишком сильно попадают под средства массовой информации, подражали своим поклонников, дали ему открыла шкаф для Givenchy, Balmain или Comme des Garçons. Он бренд со своим товарным знаком. Он контролирует его эстетику как можно больше и уточняет свои связи на Западе.
G-Dragon также принимал участие в некоторых неприятностей, которые могут показаться тривиальными нам: марихуана, спор его композиции, фотография цветка сделаны с 50,000 вон.
Его сексуальная двусмысленность может беспокоить нас, европейцев, потому что мы не привыкли к гомоеротическому климату Kpop, в обществе, где клеймо на гомосексуальные знаменитостей вполне необратимым.
G-Dragon не сопротивление, и не второй Lady Gaga или Гиннеса Дафна. Другие кумиры могут попасть под этот ярлык, но он является идеальным воплощением торжествующего андрогина. Его глаза кота, его стройный силуэт что, естественно, соответствует женской одежде, а его бархатный голос легко ставит его на черту полов.
G-Dragon смог сориентироваться в мире ограничений построить для себя образ иконы. Кумир работы, на которой все может быть спроектировано, и отправляется обратно в свет, идеальный рецепт к перегреву сексуальность молодых дебютантов. Накануне выхода своего нового альбома, 20 августа, G-Dragon действительно Kpop идол он полон возможностей: мужчина-женщина, блондинка, брюнет, розовый, человек, член группы. Он в образе Kpop, очень агрессивны в своем визуальном воздействии, тем более откровенный, многообразный и экспериментальный, как Kpop, в своего рода славном и эксцентричном подростковом возрасте.

No comments:

Post a Comment